کنسول بازی

معرفی کنسول بازی xbox

کنسول بازی - مسترگیم

کنسول بازی ایکس باکس، همانطور که از اسمش پیداست دستگاهی است که قابلیت اجرای بازی ها را  به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد و بیشتر از هر چیزی به طور انحصاری در بازی کردن تمرکز دارد و کاربرد دیگرش در ویدیو دیدن است.

این دستگاه همانند کامپیوتر از رم، گرافیک و حافظه مشخصی تشکیل شده است که روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود و باکیفیت‌ بهتر و با آپشن‌های بیشتر به عرضه جهانی راه پیدا می‌کند.

در سال 2001 شرکتی تحت عنوان مایکروسافت، دستگاهی به نام ایکس‌باکس عرضه کرد. شرکت مایکروسافت با ورود خود به میدان رقابتی کنسول‌ها، رقیب بزرگی برای شرکت سونی شد. ناگفته نماند که این رقابت همچنان پا برجاست.

مزیت این دستگاه بازی به برقراری ارتباط آنلاین با دیگران بود که چنین ویژگی باعث شد تا مایکروسافت در این رقابت سرعت کار خود را بیشتر کند و عرصه رو برای شرکت سونی تنگ‌تر کند.

از دیگر مزایای کنسول بازی‌های نوین دسترسی به اینترنت داشتن است و همچنین امکان ذخیره‌سازی دارند و حتی می‌توانید با آنها موسیقی پخش کنید و به سیستم‌عامل خود وصل شوید.

ایکس‌باکس وان

شرکت مایکروسافت یا همان سازنده دستگاه بازی ویدئویی، با عقبه‌ای که دارد دارای کارنامه بسیار خوب است که در سال 2013 سومین ورژن از کنسول‌های خودش را منتشر کرد و تغییراتی را در ظاهر و سخت‌افزار دستگاهش پیاده کرد که در رقابت شرکت سونی با شکست مواجه نشود و همچنان رقیب سرسخت سونی بماند.

سه شرکت به‌عنوان پیشتازان تولید این کنسول بازی هستند که شامل شرکت‌های سونی، مایکروسافت، نینتندو که شهرت جهانی دارند.

بهترین کنترلر بازی PC و کامپیوتر شخصی در سال 2023
اینجا مشاهده کنید

هر کنسولی کنترلر مخصوص به خودش را دارد که به‌واسطه همان شرکت سازندش ساخته می‌شود. برخی از شرکت‌های دیگر هم به ساخت حرفه‌ای کنترلر‌های این کنسول مشغول هستند که حتی موس و کیبورد مخصوص کنسول‌ها را تولید می‌کنند؛ اما در نهایت کنسول‌هایی مورد پشتیبانی کنترلر‌ها قرار می‌گیرند که مورد تأیید شرکت سازنده باشد.

یکی از مشکلاتی که تا نسل هشتم گریبان‌گیر کنسول‌های بازی بود، عدم پشتیبانی از عنوان‌های نسل قبل بود؛ یعنی اگر پی‌اس4 داشتیم نمی‌توانستیم بازی‌های پی‌اس 2و 3 را روی آن اجرا کنیم و تنها راه اجرای محدود استریم بود.

البته شرکت مایکروسافت تا حدی این مشکل را با Backward compatibility برطرف کرد و بسیاری از عناوین بازی ای که در کنسول‌های ایکس‌باکس منتشر شده‌اند، قابلیت اجرا در ایکس‌باکس سری x و s را دارند.

برای اینکه بتوانیم کنسول بازی متناسب با خودمان را پیدا کینم در ابتدا باید انتظاراتی که از این کنسول داریم را مشخص کنیم و به هزینه و قیمت آن و همچنین متفاوت‌بودن هر کنسول بازی به لحاظ گرافیکی توجه کنیم. باید بدانید هر کنسول بازی، بازی انحصار به خودش را دارد و بعضی از بازی‌ها ممکن است در کنسول‌های بازی متفاوت، یکسان باشند.

در نسل هشتم  کنسول‌های بازی، متوجه رشد و پیشرفت چشمگیر قدرت گرافیک بوده‌ایم و سطح گرافیک بازی‌ها بسیار ارتقا پیدا کرده است به‌طوری‌که کنسول‌های بازی نسل هشتم، تصاویر را باکیفیت 1080 پیکسل در هنگام بازی مشاهده می‌کنند. کنسول‌هایی که از نسل آخر هستند کالاهای با اعتماد و همچنین شاهد کیفیت بالای گرافیکی کنسول هستیم.

مزایای کنسول بازی xbox

همیشه بین کنسول‌های بازی و لپ‌تاپ و کامپیوتر‌های گیمینگ رقابت‌های زیادی بوده و همواره هم هست. اما به دلایلی که خدمتتان عرض می‌کنم بین کنسول‌های بازی و کامپیوتر‌ها، کنسول‌های بازی ارجحیت داشته‌اند. در کنسول‌های بازی نیاز به نصب بازی‌ها نیست؛ یعنی کاربر می‌تواند با دانلودکردن یا تهیه‌کردن دیسک بازی، شروع به بازی کند.

چطور از داغ شدن بیش از حد ایکس باکس سری اس جلوگیری کنیم؟
اینجا مشاهده کنید

بیشتر بازی‌های کامپیوتری که در سطح جهانی از محبوبیت خاصی برخوردار هستند، برای کنسول‌ها هم انتشار می‌شوند و یکی از برتری کنسول بازی با کامپیوتر یا لب تاپ‌های گیمینگ در این است که با کنسول می‌توانید در هر مکانی با خیال راحت ببینید و با تلویزیون به بازی خود ادامه دهید؛ ولی با کامپیوتر یا لب تاپ‌های گیمینگ که با تلویزیون سازگاری ندارند، مجبورید پشت میز بنشینید و به بازی خود ادامه دهید و اگر بخواهید پشت میز بازی بنشینید و با چندی از دوستان خود بازی کنید احتمالاً به مشکل بر‌خورید.

اما کنسول‌های بازی Xbox این قابلیت را دارند که از نمایشگر‌های بزرگ‌تری مثل تلویزیون استفاده کنید تا شما و دوستانتان راحت‌تر به بازی خود ادامه دهید.

برای بازی با کامپیوتر یا لب تاپ‌های گیمینگ جهت بازی‌های جدید، مجبورید که سخت‌افزارهای جدیدی تهیه کنید؛ اما با کنسول‌های بازی می‌توانید به‌راحتی بازی‌های جدید را اجرا کرد.

کنسول‌ها ارزان‌تر از کامپیوتر یا لب تاپ‌های گیمینگ هستند و احتیاجی به لوازم جانبی ندارند.

انواع کنسول بازی xbox

هر کنسول بازی xbox، قابلیت‌های متفاوتی دارد و تا به الان شاهد نه نسل از کنسول‌ها بودیم که سالانه پیشرفت چشمگیری داشته‌اند که بیشتر آن به علت ارتقای تکنولوژی بوده است که به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد مورد اول ارتقایافتن بازی‌های کنسول، راحتی دسته‌ها، پیشرفت در طراحی، افزایش کیفیت فنی و فیزیکی کنسول بازی، افزایش کیفیت نمایش بازی‌ها نشان‌دهنده پیشرفت دستگاه‌های بازی است که از نظر کارایی، کاربرمحور است و مشکلات کنسول  روبه‌بهبود است و قطعاً باعرضه کنسول‌های جدیدتر، کارایی آنها نیز بیشتر هم می‌شود.

همه چیز درمورد کنسول کپی خور و کنسول اکانتی
اینجا مشاهده کنید

کنسول‌های نسل نهم  با کنسول‌های نسل هشتم تفاوتی دارد و از تفاوت‌های آن می‌توان به قطعات سخت‌افزار جدیدتر و قدرتمندتر اشاره کرد.

امروزه باز فقط به‌عنوان یک سرگرمی دیده نمی‌شود؛ بلکه تأثیر به سزایی بر روی مخاطب دارد که می‌تواند از سایر عوامل تأثیرگذار قدرتمندتر باشد. بازی‌ها انواع و ژانر‌های مختلفی دارد به‌مانند اکشن، استراتژیک، معمایی، ماجراجویی باشد.

بازی‌های ورزشی مخاطبان خاص خود را دارد و بازی‌ها معمولاً برای هر سلیقه و هر مخاطبی طراحی و ساخته شده است که بازار‌های جهانی این شناخت را به طراحان بازی‌ها داده که بدانند کدام بازی در بین اکثریت عموم، رایج‌تر و پرطرف‌دارتر است.

خرید بازی کنسول‌ xbox

قیمت بازی کنسول‌های بازی بستگی به جابه‌جایی قیمت اجناس در کشورمان دارد و ارتباط مستقیم با ارز کشور دارد. با افزایش ارز، قیمت کنسول‌ها هم نیز بالاتر می‌روند و طبعاً با کاهش ارز، قیمت کنسول هم کاهش می‌یابد. ناگفته نماند کاربرد و نوع کنسول‌های بازی در قیمت آن تأثیرگذار است. در فروشگاه اینترنتی مسترگیم می‌توانید انواع کنسول بازی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا تهیه کنید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با مشاوران تخصصی فروشگاه ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *