معرفی بازی

معرفی، نقد و بررسی بازی Ghost of Tsushima

خرید بازی Ghost of Tsushima - گوستاف تسوشیما

ممکن است شما هم تابه‌حال نام واقعه‌ی سوشیما را شنیده باشید، یک واقعه‌ی تلخ و عجیب که برای کشور ژاپن رخ داد؛ این واقعه ازآنجایی‌که برای همگان عجیب بود،باعث شد شرکت Sucker Punch، دست به ساخت آخرین بازی از نسل هشت پلی‌استیشن 4 بزند؛ این شرکت یک بازی خشن و پر از ماجراجویی های بی‌رحمانه را برای گیمر‌ها منتشر کرد و آن را بازی Ghost of Tsushima نامید.

معرفی، نقد و بررسی بازی Ghost of Tsushima

این بازی برخلاف بسیاری از بازی‌ها مقدمه‌ی خاصی ندارد و به‌محض شروع بازی، گیمر را به چالش می‌کشاند. داستان این بازی به‌طورکلی درباره‌ی جزیره‌ی سوشیما است که در سال 1274 میلادی موردحمله‌ی مغول‌ها قرار گرفت. این قوم به این جزیره حمله می‌کنند، سپس مردان را به قتل و زنان را به اسارت می‌برند.

بازی گوستاف تسوشیما همانند هر بازی دیگری، یک شخصیت اصلی و مرکزی دارد؛ جین ساکای را می‌توان شخصیت بازی Ghost of Tsushima دانست که در این بازی با صداگذاری خوبی که برای آن صورت گرفته، توانسته است خود را به‌عنوان یک شخصیت اصلی معرفی کند.

جین سا‌کای در ابتدا تلاش کرد که در مقابل مغول‌ها ایستادگی کند اما متاسفانه موفق نشد، بنابراین تصمیم می‌گیرد از مبارزان حرفه‌ای که اطراف جزیره پراکنده هستند، کمک بگیرد و گروهی را در جهت مبارزه با این قوم تشکیل دهد.

ماموریت های بازی Ghost of Tsushima

ماموریت هایی که در این بازی برای گیمر در نظر گرفته‌شده، طبق برنامه و بسیار هوشمندانه است و به همین سبب بازیکن را خسته و کسل نمی‌کند؛ از طرفی گرافیک این بازی که به بهترین حالت ممکن است را می‌توان یکی دیگر از دلایل جذابیت بازی گوستاف تسوشیما به‌حساب آورد.

یکی از ضعف‌های بازی Ghost of Tsushima را می‌توان گرافیک ضعیف در طراحی چهره‌های شخصیت‌های در بازی در نظر گرفت که به‌جز چند مورد، بقیه مشکل‌دارند و نمی‌توانند نظر مثبت گیمر را به خود جذب کنند؛ همچنین ماموریت‌های بازی Ghost of Tsushima را می‌توان در سه بخش دسته‌بندی کرد که در ادامه به هر بخش به‌طور منظم و جداگانه می‌پردازیم.

ماموریت های بازی گوستاف تسوشیما را می‌توان در سه دسته‌ی اصلی، فرعی و Mythic Tale قرار‌داد؛ ماموریت های هیجان‌انگیز این بازی را می‌توان در دسته‌ی ماموریت های اصلی قرارداد که شما هیچ‌وقت از انجام و بررسی مراحل آن خسته نمی‌شوید؛ اما در ماموریت های فرعی اوضاع فرق خواهد کرد، ماموریت‌های فرعی خود به دو بخش تقسیم می‌شوند که دسته‌ی اول آن را می‌توان به شخصیت‌های اصلی بازی مرتبط دانست که در کیفیت بالایی صورت می‌گیرند.

دسته‌ی دوم ماموریت های فرعی بازی Ghost of Tsushima را می‌توان ماموریت‌های جانبی دانست که حقیقتا رضایتمندی گیمرهای خود را جذب نکرده است.

اکنون نوبت به ماموریت Mythic Tale می‌رسد که در بعضی از شرایط نسبت به ماموریت‌های اصلی نیز کیفیت بهتری دارند و در آن با پخش یک موسیقی به روایت داستان می‌پردازند.

بازی Ghost of Tsushima یک مبارزه فوق‌العاده!

بازی Ghost of Tsushima را می‌توان از لحاظ مبارزه یکی از بازی‌های سطح بالا در نظر گرفت، البته باید اضافه کرد که این بازی در پلی استیشن 4 یک رقیب جدی به نام خدای جنگ یا گاد آو وار را دارد که با اختلاف تاکنون از این بازی از جایگاه بالایی برخوردار بوده است. در بازی گوستاف تسوشیما شما در بیشتر مواقع برای مبارزه از سلاح سرد استفاده می‌کنید و به حریفان خود ضربه‌های نرم و سنگین، بر اساس برخی از ملاک‌ها وارد می‌کنید.

همچنین شما در بازی گوستاف تسوشیما شاهد مبارزات تن‌به‌تن خواهید بود که بر جذابیت این بازی می‌افزایند؛ شما در این مبارزات انواع مختلفی از شیوه‌های دفاع و حمله را مشاهده خواهید کرد که در هر کدام، از یک مهارت و هنری استفاده می‌شود و شما تا پایان بازی شیوه‌های مختلف این مبارزه را خواهید دید.

بررسی بازی Ghost of Tsushima

مبارزاتی که در بازی گوستاف تسوشیما انجام می‌شود را می‌توان از دید دیگری تحت عنوان مبارزات مخفی‌کاری مورد بررسی قرارداد؛ در ابتدا باید گفت این سبک از مبارزه گیم پلی چندان قوی ندارد و از طرف دیگر هوش مصنوعی که برای دشمنان در نظر گرفته‌شده است باعث می‌شود به دلیل ضعیف بودن، چندان مورد استقبال گیمرها واقع نشود.

البته باید گفت برخی از بخش‌های این قسمت مثل پریدن از بالای سر دشمنان، آن‌هم زمانی که به شما بسیار نزدیک‌اند کار هیجان‌انگیزی به‌حساب می‌آید.

به این نکته توجه داشته باشید که دشمنان همان‌قدر که در برخی از مسائل احمقانه رفتار می‌کنند، در دیگر شرایط ممکن است بی‌رحم و خشن رفتار کنند، بنابراین با خیال آنکه دشمنان شما احمق هستند به مبارزه با آن‌ها نروید.

دوباره تصمیم داریم به شخصیت اصلی بازی بپردازیم، همان‌طور که گفته شد، جین در حال تشکیل ارتش خود برای مبارزه با مغول‌ها است؛ در طول این مدت، خود به یک سامورایی تبدیل می‌شود و آن را شبح سوشیما می‌نامند.

جین در مسیر تشکیل ارتش خود، مجبور است شخصیت‌های گوناگونی را کنار یکدیگر جمع کند و در طی انجام این کار با داستان‌های مختلف هر کدام روبه‌رو می‌شود.

شخصیت‌هایی که گیمر در طول بازی با آن‌ها برخورد می‌کنید را می‌توان یونا، ماساکو، ایشیکاوا سنسه،ریوزو و کوتن خان دانست، اما با تمام این اوصاف باز جان است که همه او را می‌شناسند و جز شخصیت‌های محبوب به‌حساب می‌آید.

سخن آخر درباره بازی Ghost of Tsushima

بازی گوستاف تسوشیما در کنار ماموریت و مبارزاتی که دارد، ویژگی‌های دیگری از جزیره را در دل خود جای‌داده است و میزان این ویژگی و محتویات به‌قدری فوق العاده و بی نظیر است که یک گیمر می‌تواند بدون مبارزه با یک سرباز مغول به گشت‌وگذار در این جزیره بپردازد و از آن لذت ببرد.

برای مثال گیمر می‌تواند یک فعالیت را در این بازی انتخاب کند و مشغول انجام آن شود؛ این فعالیت می‌تواند دنبال کردن یک حیوان چون روباه یا گشتن به دنبال یک عبادتگاه خاص باشد.

بدون شک این بازی می‌تواند یک انتخاب مناسب برای افرادی باشد که طرفدار بازی‌های سبک مبارزه ای هستند و می‌توانند تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنند. این مقاله توضیح مختصر و کلی از این بازی می‌دهد که شما می‌توانید با مطالعه آن، اطلاعاتی جامع به دست آورید و با این اطلاعات، اقدام به شروع بازی کنید.

 

مشتاقانه منتظر ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما در خصوص این مطلب هستم. بدین منظور از قسمت دیدگاه‌های مطلب استفاده نمایید.

اگر در زمینه خرید و فروش کنسول و نصب بازی سوالی دارید یا به مشاوره نیاز دارید از طریق تماس باما مطرح نمایید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان🌷

یا‌حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *