معرفی بازی

معرفی، نقد و بررسی بازی Grand Theft Auto V

بار دیگر شاهد قدرت‌نمایی راک استار گیمز هستیم، این بار این کمپانی بازی‌ساز نیویورکی توانسته است با انتشار بازی GTA V در سال 2013، سطح و کیفیت کار و بازی خود را به همگی نشان دهد. بازی GTA V در ابتدا برای کنسول بازی PS4 منتشر شد و سپس در سال 2015 بود که امکان اجرای این بازی برای PC نیز مهیا شد.

نکته‌ی جالبی که باید درباره‌ی بازی GTA V بدانید، موضوع ثبت شدن نام آن در گینس است، این بازی ازآنجایی‌که توانست یکی از سودآورترین بازی‌ها به‌حساب آید در گینس به این عنوان ثبت شد.

معرفی، نقد و بررسی بازی GTA V

برای بازی GTA V می‌توان 69 مرحله‌ی اصلی و 60 مرحله‌ی فرعی را در نظر گرفت که در تمام این مراحل 3 شخصیت اصلی حضور دارند که هرکدام از ویژگی‌های خاص خود برخوردارند؛ این شخصیت‌ها می‌توانند با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، در مراحل مختلف مورد‌استفاده قرار گیرند و این امکان برای شما وجود دارد در طول بازی بازیکن هدف را تغییر دهید.

در بازی GTA V، امکان حضور سه شخصیت در کنار یکدیگر وجود دارد و حتی در این موضوع نیز راک استار گیمز یک ویژگی بسیار جالب و مهم را برای گیمر در نظر گرفته است و آن این است که شما می‌توانید انتخاب کنید که در نقش اول‌شخص یا سوم شخص به بازی مشغول شوید.

اکنون قصد داریم برای شما از سه شخصیت اصلی بازی GTA V بگوییم و شما‌را با آن‌ها آشنا کنیم تا بتوانید و بدانید در حین بازی باید چه اقداماتی نیز انجام دهید.

ترور دیوانه شخصیت بازی GTA V

ترور فیلیپس را می‌توان یک سرباز 44 ساله در بازی GTA V دانست که همه می‌گویند او از‌لحاظ ذهنی مشکل دارد و او را دیوانه می‌خوانند. محل سکونت ترور را می‌توان در صحرای Blaine County دانست؛ در طول بازی و هرچه که زمان می‌گذرد شما بیشتر به دیوانگی این شخصیت پی خواهید برد و گاهی از حرکاتی که انجام می‌دهد، برای مثال کشتن افراد بدون دلیل احساس خجالت و شرم می‌کنید.

می‌توان گفت ترور فیلیپس از شخصیت Steven ogg که یک بازیگر کانادایی به‌حساب می‌آید الگوبرداری شده است و نکته‌ای که در موضوع بسیار جالب به نظر می‌رسد را می‌توان حرکتی دانست که راک استار گیمز در طول بازی انجام می‌دهد؛ راک استار صداگذاری‌های ترور در بازی GTA V را بر عهده‌ی بازیگر نام‌برده شد قرارداد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

مایکل، بزرگ جمع بازی GTA V

مایکل در میان سه شخصیت اصلی از همه متشخص‌تر است و نسبت به دو کاراکتر دیگر سن بیشتری دارد، از همین جهت او را ریش‌سفید جمع می‌دانند.

کاراکتر مایکل در بازی از55Ned Lukeساله که یک بازیگر آمریکایی به‌حساب می‌آید، ایده گرفته‌شده است. محل سکونت مایکل را می‌توان شهر لوس سانتوس و در بالای تپه‌های الهام گرفته‌شده از بورلی هیلز دانست.

می‌توان گفت این شخصیت در زندگی شخصی خود مشکلاتی با فرزندان خود که یک دختر و پسر هستند، دارد. همچنین رابطه‌ی گرم و صمیمی بین مایکل و زنش برقرار نیست، البته لازم به ذکر است که در طول بازی و با توجه به آنچه در طول بازی اتفاق می‌افتد، رابطه‌ی این دو شخصیت تا حدودی بهتر می‌شود.

مایکل مدتی مشغول به دزدی از بانک‌ها بوده است و می‌توان گفت در این کار بسیار ماهر عمل می‌کرده اما طی شرایطی با FBI قراردادی می‌بندد و مدتی این کار را کنار می‌گذارند؛ البته این موضوع تا جایی قابل تایید است که ترور و مایکل با یکدیگر در بازی GTA V آشنا نشده‌اند و زمانی که این اتفاق می‌افتد دوباره مسائل مربوط به خلاف مایکل شروع می‌شود.

فرانکلین، شخصیت محبوب و معروف GTA V

بدون شک همه‌ی گیمرهایی که بازی GTA را انجام داده‌اند شخصیت فرانکلین را می‌شناسند، شخصیت محبوبی که در بازی GTA San Andress با پیراهن سفیدی که بر تن داشت، محبوبیت پیدا کرد. شخصیت فرانکلین الهام گرفته‌شده از Shawn Fonteno که به‌عنوان بازیگر و رپر آمریکایی در لس‌آنجلس مشغول به فعالیت است.

فرانکلین را می‌توان با 20 سال سن جوان‌ترین کاراکتر بازی GTA V دانست که تبحر خاصی در رانندگی دارد و شما زمانی متوجه این موضوع می‌شوید که فرانکلین یک‌بار پشت فرمون بنشیند، شما می‌توانید در حین بازی و در‌جاهایی که پیچ یا هر‌ چیز دیگری که نیاز به زمان و فکر دارد، Caps Lock را روشن می‌کنید و سپس زمانی که بازی به حالت آهسته درآمد، می‌توانید با دقت و خیال راحت از موانع پیش رویتان بگذرید؛ بسیاری از گیمرها از این ویژگی فرانکلین استفاده می‌کنند و در مسابقات رانندگی که برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

جالب‌ترین قسمتی که برای بازی GTA V می‌توان در نظر گرفت، نحوه‌ی آشنایی مایکل و فرانکلین است؛ فرانکلین یک‌بار تصمیم به دزدی از یک‌منزل می‌گیرد و وقتی وارد پارکینگ آن خانه می‌شود، ماشین را به‌راحتی به سرقت می‌برد اما او در جریان نیست که مایکل نیز در ماشین است؛ این موضوع سبب آشنایی مایکل و فرانکلین شد و الان آن‌ها از شخصیت‌های اصلی بازی GTA V به‌حساب می‌آیند.

داستان بازی GTA V

داستان بازی GTA V را می‌توان این‌گونه شروع کرد که مایکل و ترور و یکی دیگر از دوستانشان قصد سرقت از بانک را کردند و این کار را نیز انجام دادند و در این مسیر شکست خوردند و در این مسیر از دست دادن دوستشان، زخمی شدن مایکل و فرار ترور را رقم زدند. پس از گذر از این بخش بازی، بازی GTA V چندین سال بعد را درست زمانی که مایکل در حال سپری کردن یک زندگی عادی در کنار خانواده است، به نمایش می‌گذارد.

در ادامه‌ی داستان و طی اتفاق‌هایی که می‌افتد این 3 شخصیت کنار یکدیگر جمع می‌شوند و به سرقت از بانک و جواهر‌فروشی می‌پردازند. در بازی GTA V مراحل زیادی وجود دارد و شما به دلیل همین موضوع مجبور به تجربه‌ی بسیاری از موضوعات مانند خلبانی، راندن موتور قایقی و موتوری و می‌شوید.

یکی از بدترین لحاظ بازی GTA V را می‌توان مربوط به قسمت پایانی دانست، زمانی که شما باید از بین دو‌شخصیتی که پیش رویتان است یکی را از بین ببرید و با این کار انگار به‌نوعی به پایان بازی رسیده‌اید و ازاین‌پس می‌توانید در بازی GTA V تنها به امور موردعلاقه‌ی خود بپردازید.

گرافیک و صدا‌گذاری بازی GTA V

بدون شک بازی GTA V را می‌توان یکی از مهم‌ترین جلوه‌های بصری دانست که در سال 2013 این موضوع به رسمیت رسید. اتفاقاتی که در این بازی رخ می‌دهد، مانند اصابت گلوله، تخریب، سرقت و خیلی دیگر از اتفاق‌ها را می‌توان به‌راحتی حس کرد و غرق در آن شد؛ که این موضوع به دلیل گرافیکی است که این موضوع دارد.

همچنین بازی GTA V را می‌توان یکی از بازی‌های ویدیویی با کوچک‌ترین عیب در صداگذاری دانست. صداگذاری و انتخاب یک فرد برای این شخصیت‌ها به بهترین حالت خود انتخاب‌شده است و دیالوگ‌ها به صورتی است که کمتر کسی می‌تواند یک دیالوگ تکراری را چند بار شنیده باشد؛ همچنین با اطمینان می‌توان گفت موسیقی که در بازی GTA V پخش می‌شود، یکی از مهیج‌ترین موسیقی‌ها به‌حساب می‌آید که هر گیمری را مجذوب خود می‌کند.

همان‌طور که مطالعه کردید، در این متن به بازی پرداختیم و شخصیت‌های این بازی را به‌طور کامل برای شما بررسی کردیم، با توجه به چیزهایی که گفته‌شده است، این بازی را می‌توان یک تجربه‌ی جالب و مهیج از بازی‌های ویدیویی در نظر گرفت؛ در آخر امیدواریم توانسته باشیم برای شما این بازی را تا حدودی به نحوه‌ی مناسب بازگو کرده باشیم.

مشتاقانه منتظر ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما در خصوص این مطلب هستم. بدین منظور از قسمت دیدگاه‌های مطلب استفاده نمایید.

اگر در زمینه خرید و فروش کنسول و نصب بازی سوالی دارید یا به مشاوره نیاز دارید از طریق تماس باما مطرح نمایید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان🌷

یا‌حق

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *