معرفی بازی

معرفی، نقد و بررسی بازی God Of War

در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از بازی‌های شگفت‌انگیز نسل هشتم بپردازیم؛ بازی که تاکنون در سه نسخه توزیع‌شده بود اما در نسخه‌ی چهارم خود توانست به موفقیت چشمگیری دست‌یابد. این بازی ، در نسخه‌ی جدید خود تغییرات بسیاری را ایجاد کرده است و با توجه به این تغییرات توانسته خود را به یکی از بهترین بازی‌های جهان تبدیل کند.

معرفی، نقد و بررسی بازی God Of War

شما می‌توانید شاهد تغییرات گوناگونی در بازی خدای‌جنگ باشید، تغییراتی که بدون شک شما را شگفت‌زده می‌کنند؛ یکی از این تغییرات را می‌توان در موضوع شخصیت اصلی بازی یعنی کریتوس دانست. شما در بازی God Of War، نسخه‌ی جدید با‌شخصیتی کاملا متفاوت از او روبه‌رو می‌شوید. در نسخه‌های پیشین خدای جنگ، پس از کشته شدن خدایان یونان توسط کریتوس،او بازنشسته شد و تصمیم گرفت یک زندگی جدید برای خود در کنار خانواده را رقم بزند.

کریتوس در بازی God Of War نتوانست لحظات خوب زیادی تجربه کند و پس از مرگ همسرش زندگی را در کنار پسرش Atreus ادامه داد و مجبور شدند به جنگ با دیگر خدایان بپردازند، البته باید گفت که وظیفه‌ی اصلی کریتوس، تربیت و آموزش پسرش است؛ بنابراین بازی God Of War را می‌توان یک شروع جدید برای بازی‌های ویدئویی نسل هشت در نظر گرفت.

داستان بازی God Of War

در ابتدا به توضیح کاملی از شخصیت کریتوس می‌پردازیم؛ همان‌طور که شما نیز می‌دانید کریتوس در سه نسخه‌ی ابتدایی بازی خدای جنگ، یک شخصیت بسیار خشمگین و انتقام‌جو بود که با بی‌رحمی هر‌کسی که برایش مشکلی به وجود می‌آورد را به قتل می‌رساند؛ اما اکنون کریتوسی که می‌بینیم شبیه چیزی که تابه‌حال دیده‌ایم نیست، بلکه به یک مرد با بلوغ فکری کامل تبدیل‌شده است که در حال تلاش برای فراهم کردن یک زندگی آرام و بدون خشونت در کنار همسر و پسرش است اما داستان بازی God Of War، اجازه‌ی تحقق این اتفاق را نمی‌دهد و در روند داستان همسر کریتوس می‌میرد.

همه چیز درباره بازی Marvel's Spider Man: Miles Morales
اینجا مشاهده کنید

همسر کریتوس پیش از مرگ خود، از همسرش تقاضای اینکه پس از مرگ، خاکسترش را به بالای کوه نورس ببرد را کرده بود، از همین جهت کریتوس باید در کنار تمام مسائل دیگر، مانند جنگیدن با خدایان و همچنین آموزش و تربیت آترئوس، باید آخرین خواسته‌ی همسرش را نیز برآورده می‌کرد؛ اما شاید در ذهن شما نیز این سوال شکل گیرد که چرا همسر کریتوس، از او چنین خواسته‌ای داشت؟ پس بهتر است تا انتهای بازی پیش بروید تا به جواب سوال خود برسید، البته باید گفت جواب این بازی شما را بسیار شگفت‌زده می‌کند.

بررسی شخصیت آترئوس در بازی God Of War

بدون شک یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های بازی God Of War را می‌توان پسر کریتوس، یعنی آترئوس به‌حساب آورد که در طول بازی به‌ویژه در ابتدا شما را اذیت می‌کند و به‌اصطلاح می‌توان گفت باعث می‌شود اعصاب شما به هم بریزد؛ اما الان ممکن است از خودتان بپرسید که مگر آترئوس چه‌کارهایی انجام می‌دهد که می‌تواند اعصاب پدرش را نیز به هم بزند.

در شروع بازی خدای جنگ،آترئوس توانایی انجام کوچک‌ترین حرکت جنگی را ندارد، او در برداشتن و به دست گرفتن اسلحه ضعف چشمگیری دارد یا حتی نمی‌تواند با استفاده از یک سنگ و تیر و کمان برای کشتن یک پرنده استفاده کند، حتی می‌توان گفت آترئوس از کشتن حیوانات واهمه داد؛ بنابراین شما باید در طول بازی God Of War به‌عنوان یک پدر و در نقش کریتوس فرزند خود را آموزش دهید.

در بازی خدای جنگ، بسیاری از گیمرها نگران شخصیت آترئوس هستند و در اوایل گمان می‌کنید که ممکن است برای او مشکلات جدی به وجود آید، اما باید گفت آترئوس در بازی God Of War یکی از اصلی‌ترین کاراکترها محسوب می‌شود و نمی‌توان بازی را بدون آن تصور کرد؛ در داستان بازی خدای جنگ این‌گونه طراحی‌شده است که شما در ابتدا با یک پسربچه‌ی بی تجربه که چیزی از جنگ نمی‌داند روبه‌رو می‌شوید اما همین پسربچه با سخت‌گیری‌های پدرش به یک پسر شجاع و جسور تبدیل می‌شود.

معرفی، نقد و بررسی بازی Horizon zero down
اینجا مشاهده کنید

رابطه‌ی بین کریتوس با آترئوس در بازی God Of War

در بازی God Of War شما شاهد یک رابطه‌ی عمیق بین دو شخصیت اصلی بازی هستید؛ رابطه‌ی پدر و فرزندی که در این بازی مشاهده می‌کنیم ما را به یاد بازی Last of us 2 می‌اندازد و رابطه‌ی الی و جوئل را برای ما یادآور می‌شود، اما تفاوتی که در این دو مدل رابطه وجود دارد، میزان خشونت بازی است که بدون شک در خدای جنگ این میزان به‌طور قابل‌توجه ای بیشتر است.

شما در روند بازی God Of War باشخصیت‌های گوناگونی آشنا می‌شوید که این اشخاص تاثیر بسزایی در بسیاری از اتفاقات بازی خواهند داشت، حتی این تاثیر گذاری می‌تواند به رابطه‌ی کریتوس و فرزندش را تحت‌الشعاع خود قرار دهد، اما چیزی که باید بدانید این است که تعداد افراد تاثیرگذار در طول بازی به‌مرور بیشتر می‌شود، اما نمی‌توان توضیح بیشتری در رابطه با این موضوع داد؛ چرا که ممکن است داستان بازی خدای جنگ برای شما مشخص شود.

در بازی God Of War تمام تلاش کریتوس در هنگام برخورد با افرادی دیگر که گاه دشمن و گاه دوست هستند، به نحوی است که می‌خواهد فرزندش از او یاد گیرد.

حتی گاهی اوقات پیش‌آمده است که در بعضی از شرایط که جایز بوده است دشمن را به شیوه‌ی دردناکی از بی ببرد اما به دلیل حضور فرزندش از این کار منصرف شده است.

گرافیک بازی God Of War

بدون شک گرافیکی که در روند بازی God Of War مشاهده می‌کنید، یکی از برترین گرافیک‌ها به شمار می‌رود و باعث شده است که بازی خدای جنگ مورد سلیقه‌ی بسیاری از افراد واقع شود و این تنها به دلیل گرافیک بی‌نظیری است که در طول بازی God Of War با آن مواجه می‌شوید.

معرفی،نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition
اینجا مشاهده کنید

شما در این نسخه از بازی کوچک‌ترین جزئیات را نیز مشاهده می‌کنید، برای مثال جزئیات حرکات کریتوس، وزش باد و تکان خوردن برگ، طراحی لباس و صدها موارد دیگر که در روند بازی God Of War مشاهده می‌کنید، نشان‌دهنده‌ی گرافیک خوب این بازی به‌حساب می‌آید.

همچنین صداگذاری شخصیت‌ها نیز به همین‌گونه است و یکی از نکات قابل‌توجه، صداگذاری شخصیت کریتوس در سری مجموعه‌ی بازی God Of War است که توسط موشن کپچر انجام‌شده و این بهترین اتفاق باری سری جدید این بازی محسوب می‌شود و حس آشنایی از بازی را در اختیار ما قرار می‌دهد؛ صداگذاری این شخصیت آن‌قدر طبیعی است که با بالا رفتن سن کریتوس، شما تغییری را در صدا حس می‌کنید اما متوجه این موضوع که این صدا همان صدای گذشته است نیز می‌شوید.

با توجه به آنچه گفته شد بازی God Of War یکی از ارزشمندترین بازی‌هایی که می‌شود به آن پرداخت و می‌توان به آن عنوان برترین بازی سال را داد که گیمرهای زیادی مشغول به بازی با آن هستند.

بازی گاد اف وار حتما پیشنهاد میشه

امیدوارم لذت ببرید از‌این مطلب

مشتاقانه منتظر ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما در خصوص این مطلب هستم. بدین منظور از قسمت دیدگاه‌های مطلب استفاده نمایید.

اگر در زمینه خرید و فروش کنسول و نصب بازی سوالی دارید یا به مشاوره نیاز دارید از طریق تماس باما مطرح نمایید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان🌷

یا‌حق

 

Back to list

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *