کنسول بازی

معرفی، نقد و بررسی وکنسول بازی Xbox One

ایکس باکس 360، در سال 2005 به‌عنوان کنسول بازی نسل هفتم توسط شرکت مایکروسافت وارد بازار شد، شرکت مایکروسافت این نام را به دلیل دسترسی بیشتر کاربران و همچنین اثرگذاری بالای این محصول، ایکس باکس 360 انتخاب کرد؛ اما تولید این مدل از ایکس باکس تا سال 95 ادامه داشت و سرانجام در اردیبهشت این سال تولید آن متوقف شد؛ همچنین از سال 2018 اجازه تولید بازی برای این مدل از کنسول بازی دیگر صادر نشد، بنابراین اگر می‌خواهید ایکس باکس 360 درجه تهیه کنید بهتر است به سراغ کنسول بازی Xbox One بروید.

معرفی کنسول بازی Xbox One

همچنین مدل‌های مختلفی از کنسول بازی ایکس باکس 1 در بازار وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین و زیباترین نوع آن را می‌توان مدل S دانست. در ادامه به بررسی کنسول بازی ایکس باکس مدل s می‌پردازیم و دلایلی که در موفقیت این محصول تاثیر گذار بوده است را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

در دنیای امروز که همه‌ی افراد به دنبال اشیا کوچک اما پرکاربرد هستند، شرکت مایکروسافت برخلاف انتظار کنسول بازی X360 را راهی بازار کرد، این کنسول علاوه بر بزرگ بودن، هیچ ویژگی از مدرن و حرفه‌ای بودن نداشت و به همین دلیل نتوانست مدت‌زمان زیاد طاقت بیاورد؛ اما کنسول بازی Xbox One مدل S، یکی از کوچک‌ترین و ظریف‌ترین کنسول‌های بازی به‌حساب می‌آید که 40 درصد از نسخه‌ی ایکس باکس 360 درجه کوچک‌تر و مدرن‌تر است.

کنسول Xbox One

تصویر کنسول Xbox One

کنسول بازی Xbox One قابلیت پشتیبانی از HDMI2.0 را دارد که نسبت به نسخه‌ی اولیه‌ی خود پیشرفت بسیاری داشته است؛ HDMI2.0 سبب نمایش پر جزئیات تر تصاویر می‌شود که این موضوع به دلیل HDR است، شاید با دیدن و شنیدن این کلمه سوالاتی در ذهن شما ایجاد شود که HDR چیست؟ این کلمه مخفف High Dynamic Range است که سبب می‌شود شما قسمت‌های سیاه‌وسفید تصاویر را پر جزئیات تر مشاهده کنید؛ منظور از پر جزئیات کردن تصاویر سیاه‌وسفید، نزدیک کردن این تصاویر به حالت دید طبیعی ما است.

بهترین کنسول‌های بازی ایران در سال 2023 کدامند؟
اینجا مشاهده کنید

HDR را می‌توان یکی از قابلیت‌هایی که HDMI2.0 دانست، البته قابلیت‌های آن تنها به این موضوع ختم نمی‌شود؛ بلکه باوجوداین ورودی، شما می‌توانستید تصاویر را به‌صورت Ultra HD که موسم به 4K است مشاهده کنید، البته لازم به ذکر است که در کنسول بازی Xbox One تمامی موارد را نمی‌توان به‌صورت 4k یا ultraHD دید، اما همان تعداد که این قابلیت را دارند، هر فردی را وسوسه به داشتن کنسول بازی Xbox One می‌کند.

Xbox 360

تصویر کنسول ایکس‌باکس 360

نقاط ضعف و قوت کنسول‌های ایکس‌باکس

موضوع دیگری که در Xbox360، بسیاری از گیمرها را مورد آزار قرارداد، حافظه‌ی کم این کنسول بود که تنها 500 گیگابایت در نظر گرفته‌شده بود، کنسول بازی ایکس باکس 1 مدل S، سه گونه‌ی متفاوت کنسول را در سه حافظه‌ی متفاوت 500 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت تقسیم‌بندی کرده است که هرکدام با توجه به حافظه‌ای که دارند یک هزینه‌ی متفاوت را در قبال آن دریافت می‌کنند.

مدل اولیه‌ی Xbox One به دلیل اندازه‌ی بزرگ و فرم بدی که دارد، استفاده از این کنسول را به‌صورت عمودی سخت و دشوار کرده است، اما در همین موقع کنسول بازی Xbox One مدل S توانسته است به‌راحتی در محیط‌های متفاوت مورد‌توجه و استقبال واقع شود؛ همچنین شما می‌توانید همراه با کنسول بازی ایکس باکس 1 از استندی که داخل جعبه‌ی این کنسول بازی قرار دارد، استفاده کنید و این کنسول بازی را به‌صورت عمودی در‌جایی که گمان می‌کنید مناسب است، قرار دهید. همچنین شما می‌توانید بین دو کنسول بازی ایکس باکس 1 تفاوت دیگری را ببینید که این تفاوت شامل تغییر در دکمه‌های روی کنسول است. برای مثال شما در مدل S کنسول بازی Xbox One، دکمه‌ی خاموش و روشن کردن و همچنین دکمه‌ی مربوط به خروج و ورود دیسک را به‌صورت فیزیکی بر روی کنسول مشاهده می‌کنید، در حالی در نسخه‌ی قدیمی این کنسول بازی، این دکمه‌ها ظاهری لمسی داشته‌اند و تا حدودی کار را برای کاربران دشوار کرده بود.

دسته های ایکس‌باکس

کنترلر ایکس‌باکس

در کنسول بازی ایکس‌باکس 1، مدل S، تغییراتی در قسمت پشت کنسول رخ می‌دهد؛ یکی از این تغییرات را می‌توان حذف پورت کینکت دانست و همچنین پورت‌هایی چون USB و HDMI بر قسمت پشت کنسول بازی Xbox One قرارگرفته است.

معرفی، نقد و بررسی کنسول بازی پلی‌استیشن 4
اینجا مشاهده کنید

دسته‌ کنسول بازی Xbox One

دسته‌های کنسول بازی ایکس باکس 1 در مدل S نسبت به نسخه‌ی پیشین خود دچار تغییرات جزئی شده است؛ برای مثال شما در طراحی این دسته قابلیت بلوتوث را که به آن اضافه‌شده است می‌بینید که این ویژگی سبب می‌شود شما بتوانید بدون نیاز به پورت USB، آن را به ویندوز نصب و از آن استفاده کنید.

همچنین تغییر نامحسوس در دسته‌های مختص به کنسول بازی Xbox One، سبب شده است که شما بتوانید آن را راحت‌تر در دست‌گیرید، همچنین افرادی که دست‌های درشتی دارند می‌تواند از این دسته برای خود استفاده کنند.

اما بسیاری از گیمرها از مدت نگهداری شارژ این دسته چندان رضایت ندارد، همچنین دسته‌ای که اکنون به‌عنوان دسته‌ی کنسول بازی Xbox One مورداستفاده‌ی گیمرها قرار می‌گیرد از باتری قلمی تغذیه می‌کند، ازهمین جهت بسیاری از افراد گمان می‌کردند که شرکت مایکروسافت باتری لیتیومی را جایگزین این مدل از باتری کند اما گویا این شرکت تابه‌حال در عرصه‌های مختلف از چنین منبع تغذیه‌ای استفاده نکرده است.

بررسی سخت‌افزاری کنسول بازی Xbox One

به‌طورکلی می‌توان گفت سخت‌افزار کنسول بازی Xbox One، مدل S در مقایسه با نسخه‌ی اصلی خود، تغییر بسیار آشکاری نداشته است و تنها کمی در بخش گرافیک بهتر شده است.

این کنسول بازی در نسخه اصلی خود، پردازنده گرافیکی به قدرت 853 مگاهرتزی داشته است که این قدرت در Xbox 1 مدل S، به 914 مگاهرتز رسیده است.

بدون شک ویژگی‌های بسیاری نظیر اندازه، وزن، حافظه، پورت‌ها و موارد دیگر سخت‌افزاری در نسخه‌ی s، کنسول بازی Xbox One دچار تغییر شده است و بدون شک هر‌کسی که با هر دو کنسول کارکرده باشد متوجه این موضوع می‌شود.

راهنمایی خرید کنسول XBOX یا PS4
اینجا مشاهده کنید

معروف‌ترین بازی‌های Xbox One

شما می‌توانید انواع مختلفی از بازی را با کنسول بازی Xbox One تجربه کنید و ساعت‌ها خود را با بازی‌های این کنسول سرگرم کنید؛ در ادامه به چند مورد از بازی‌ها اشاره می‌شود که بیشتر مورد توجه گیمرها واقع‌شده است.

بازی Gears Of War 4

بازی Gears Of War 4

بدون شک این بازی برای گیمرها رقیب اصلی بازی God Of War در پلی‌استیشنبه‌حساب می‌آید؛ این بازی از جذابیت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است و شما درحین بازی می‌توانید دشمنان خود را با ضربات مختلف شکست دهید.

Ori and the Blind Forest

بازی Ori and the Blind Forest

این بازی به سبب گرافیک جذاب و روانی که دارد، یکی از بهترین بازی‌های Xbox One به‌حساب می‌آید. داستان بازی درباره‌ی شخصیتی به نام Ori است که تلاش دارد رمز و راز یک جنگل را بیاموزد؛ بدون شک این بازی برای بسیاری از افراد، از هیجان بالایی برخوردار است.

تعداد بازی‌های که برای کنسول بازی Xbox One وجود دارد بسیار است و شما می‌توانید با کسب اطلاعات از شیوه و داستان آن بازی، متوجه شوید که بازی انتخابی برای شما مناسب است یا خیر و سپس به خرید آن اقدام کنید.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.

مشتاقانه منتظر ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما در خصوص این مطلب هستم. بدین منظور از قسمت دیدگاه‌های مطلب استفاده نمایید.

اگر در زمینه خرید و فروش کنسول و نصب بازی سوالی دارید یا به مشاوره نیاز دارید از طریق تماس باما مطرح نمایید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان🌷

یا‌حق

 

Back to list

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *