معرفی بازی

معرفی، نقد و بررسی بازی Crash Team Racing

اگر شما خود را یک گیمر به‌حساب می‌آورید، بی‌شک از بازی‌های مختلف مجموعه‌ی Crash آگاه هستید و به بازی برخی از آن‌ها پرداخته‌اید. یکی از محبوب‌ترین بازی‌های این مجموعه را می‌توان کراش‌ماشینی دانست و از طرفی می‌توان گفت که همه‌ی گیمرها تاکنون بارها به این بازی پرداخته‌اند و لحظات سرگرم‌کننده‌ای را با این بازی سپری کردند.

معرفی و بررسی بازی Crash Team Racing

در این مقاله قرار است به یکی از بازی‌های جدید مجموعه‌ی Crash که توانسته است دردنیای بازی بسیار موفق عمل کند بپردازیم. این بازی Crash team Racing نام دارد، امروزه دارای محبوبیت زیادی است از همین جهت تصمیم گرفته‌ایم بازی مسابقه ای کراش را برای شما به‌طور کامل توضیح دهیم تا پیش از بازی از آمادگی حدودی برخوردار باشید. بازی Crash Team Racing برای اولین بار حدود 20 سال پیش برای کنسول بازی که در آن زمان پلی‌استیشن 1 بود ارائه شد و در همان موقع نیز محبوبیت زیادی را نسبت به دیگر بازی‌ها کسب کرد. امروزه شاهد نسخه‌ای جدید از Crash Team Racing به نام Nitro-Fueled هستیم که توانسته است برای گیمرها یک چالش جدید دیگر به‌حساب آید.

بازی مسابقه‌ای کراش، نسخه‌ی Nitro-Fueled یک تجربه‌ی جالب از بازی Crash به‌حساب می‌آید و طرفداران خود را به یاد نسخه‌های پیشین خود می‌اندازد؛ همچنین باید گفت که بازی Crash Team Racing برای مدل‌های مختلفی از کنسول‌های بازی چون ایکس باکس وان و پلی‌استیشن 4 ارائه شد و دارندگان این کنسول بازی را به وجد آورد. زمانی که شما شروع به بازی می‌کنید، ماجرای بازی شروع می‌شود و باید داستانی که برای باس (شخصیت اصلی بازی) پیش می‌آید را دنبال کنید. این بازی به‌گونه‌ای است که شما می‌توانید درحالی‌که آن را یک نفره انجام می‌دهید، از آن لذت کافی را ببرید.

تغییرات Crash Team Racing

در اول به صداگذاری شخصیت‌های بازی می‌پردازیم، باید گفت که تمام شخصیت‌ها، صدایی همانند کاراکترهای خود در نسخه‌ی اولیه بازی رادارند و همین موضوع باعث می‌شود که گیمر در طول بازی حس آشنایی از گذشته را داشته باشد و بتواند راحت‌تر با بازی ارتباط برقرار کند، اما در موضوع صداگذاری باید گفت که یکی از شخصیت‌های Crash Team Racing، به نام آکوآکو دیگر صداگذاری نسخه‌ی اولیه‌ی خود را ندارد و شما صدایی ناآشنا از این کاراکتر را خواهید شنید.

بازی Crash Team Racing

داستان بازی تنها در مسابقه دادن خلاصه نمی‌شود، چرا‌که اگر شرایط این‌گونه بود، گیمر را بی‌حوصله می‌کرد و باعث می‌شد این بازی از رده‌ی بازی‌های مهیج خارج شود.

شما پس از پایان هر محله در بازی Crash Team Racing، ِدر محیطی قرار می‌گیرید که باید در آن الماس‌هایی بنفش‌رنگ را جمع‌آوری کنید؛ باید گفت این بخش خارج از مراحل مسابقه‌ی کراش ماشینی به‌حساب می‌آید.

نکته‌ی جالبی که می‌توان برای بازی مسابقه‌ای کراش در نظر بگیریم، شخصی‌سازی شخصیت بازی است؛ باید گفت که شخصی‌سازی کاراکترها بر روی گیم پلی بازی اثر خاصی ندارد و تنها باعث تغییر ظاهر کاراکتر و ماشین مخصوص به آن می‌شود، البته باید گفت امکان شخصی‌سازی در ابتدای مرحله‌ها وجود ندارد و اگر می‌خواهید این امکان برای شما فعال شود، باید باس های بازی را شکست دهید و از شکست دادن آن‌ها سکه‌هایی را جمع‌آوری و سپس هرچه را که جمع‌آوری کرده‌اید برای باز کردن کاراکترهای دیگر پرداخت کنید.

امکان دیگری که برای بازی Crash Team Racing در نسخه‌ی Nitro-Fueled در نظر گرفته‌شده است، آنلاین انجام شدن آن است و به گیمرها اجازه می‌دهد که در‌کنار یکدیگر این لذت را تجربه کنند.

گیم پلی Crash Team Racing

گیم پلی در بازی کراش ماشینی بسیار موردتوجه قرارگرفته است و گزینه‌های متفاوتی برای شما ظاهر می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم. بدون شک شما در طول بازی مسابقه‌ای کراش، گزینه‌ای تحت عنوان Power‌Slide ظاهر می‌شود که اگر بر روی آن کلیک شود، ماشین کاراکتر شما در حال چرخش، پرش کوتاهی را انجام می‌دهد و پس‌ازآنکه مسافت کوتاهی را لیز خورد، سرعت اتومبیل کنترل می‌شود و شما دیگر با مشکل کاهش سرعت آن در این شرایط مواجه نخواهید شد.

بازی Crash Team Racing

همچنین در بازی Crash Team Racing، با Power Slide Boost روبه‌رو خواهید شد که به شما امکان می‌دهد در هنگامی‌که قصد لیز خوردن را دارید، کمی به جلو پرتاب شوید و شتاب اتومبیل مورداستفاده‌تان را افزایش دهید و از دیگر رقبا عقب نیفتید.

علاوه بر دو مکانیزمی که در بالا، در رابطه با بازی مسابقه‌ای کرش یاد شد، می‌توان به قابلیت پرش از رمپ‌ها نیز اشاره کرد، این امکان به گیمر اجازه می‌دهد که پس از هر پرش سرعت ماشین خود را افزایش دهد و با سرعت به روند ادامه مسابقه بپردازد.

یادگیری مکانیزم های یادشده در بازی Crash Team Racing، ضروری به‌حساب می‌آید، چراکه شما در طول بازی با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شوید و برای آنکه بتوانید از پس این چالش‌ها بگذرید باید بدانید که چگونه از مکانیزم های موجود، استفاده‌ی درستی کنید، همچنین باید گفت شما برای اینکه بتوانید از پس مراحل این بازی بربیاید، باید سخت تلاش کنید. لازم است بگوییم که شما برای اینکه بتوانید مراحل را پشت سر بگذارید، باید در مسابقاتی که در آن‌ها شرکت می‌کنید، اول شوید و سپس در مسیر داستان جلو بروید، اینکه گفته می‌شود شما باید رتبه‌ی اول را کسب کنید، کار به‌ظاهر ساده‌ای است ولی در اصل، نیاز به تلاش بسیاری دارد.

مسیرهای بازی Crash Team Racing

مسیرهایی که در بازی مسابقه ‌ای کراش برای گیمر فراهم‌شده است، از تنوع بسیار و چشم‌انداز زیبایی برخوردار است که گاهی باعث می‌شود شما در میانه راه و در وسط مسابقه، به تماشای آن بپردازید؛ همچنین جاده‌هایی که شما در این مسابقه پشت سر می‌گذارید، به دلیل شیب‌های زیادی که دارند، هیجان وصف‌ناپذیری را برای شما ایجاد می‌کنند.

شما در طول جاده‌ای که در بازی Crash Team Racing طی می‌کنید، میوه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید و پس‌ازاینکه آن‌ها را دیدید به جمع‌آوری آن‌ها می‌پردازید.

بازی Crash Team Racing

لازم است بدانید تعداد میوه‌هایی که می‌توانید در طول مسیر جمع‌آوری کنید، 10 عدد است و بیشتر از آن مجاز نخواهد بود. شاید برایتان جای سوال باشد که نقش این میوه‌ها چیست؟ باید گفت میوه‌هایی که با نام Wumpa Fruit شناخته می‌شوند، دو نقش اساسی در بازی Crash Team Racing خواهند داشت؛ اولین مورد را می‌توان افزایش سرعت ماشین در طول مسابقه و دومین مورد را تقویت اسلحه‌ای که کاراکترهای شما در اختیاردارند، در نظر گرفت.

نقاط ضعف Crash Team Racing

بازی Crash Team Racing در کنار همه‌ی مزیت‌ها و شرایط خوبی که دارد، از معایبی نیز برخوردار است؛ برای مثال تنظیم دوربین کاراکتر یکی از این موضوعات به‌حساب می‌آید. دوربین بازی در حالت پیش‌فرض نزدیک شونده قرار دارد اما گاهی اوقات از حالت پیش‌فرض خود خارج می‌شود و شما باید پس از هر بار ورود، آن را تنظیم کنید.

در آخر می‌توان گفت که ساخت نسخه‌ای دیگر از بازی Crash Team Racing یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شد؛ این بازی برای گیمرهای متفاوت جهان یک چالش محسوب می‌شود و توانسته است آن‌ها را سرگرم کند. اگر شما قصد انجام این بازی را دارید، بهتر است پیش از پرداختن به آن از تمام شرایط موجود در بازی آگاه شوید و برای این کار تنها کافی است این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید.

مشتاقانه منتظر ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما در خصوص این مطلب هستم. بدین منظور از قسمت دیدگاه‌های مطلب استفاده نمایید.

اگر در زمینه خرید و فروش کنسول و نصب بازی سوالی دارید یا به مشاوره نیاز دارید از طریق تماس باما مطرح نمایید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان🌷

یا‌حق

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *