معرفی بازی

معرفی،نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition

معرفی بازی Dragon Age: Inquisition

Dragon Age: Inquisition یک بازی ویدئویی اکشن نقش آفرینی در سال 2014 است که توسط BioWare تولید و توسط Electronic Arts منتشر شده است.
Inquisition سومین بازی مهم در Dragon Age ، دنباله Dragon Age II 2011 است.داستان از یک شخصیت بازیکن به عنوان Inquisitor در سفر برای حل و فصل ناآرامی‌های داخلی در قاره Thedas و بستن یک اشک مرموز در آسمان به نام”شکست” پیروی می کند، که شیاطین خطرناک را بر روی جهان می ریزد.گیم پلی Dragon Age: Inquisition همانند نسخه های قبلی خود است، اگرچه از چندین دنیای نیمه باز تشکیل شده است تا بازیکنان بتوانند آن را کشف کنند.
بازیکنان عمدتا از منظر شخص سوم شخص Inquisitor یا همراهانشان را کنترلمی کنند، اگرچه یک زاویه دوربین از بالا به پایین بازی نقش آفرینی نیز موجود است.

بازی Dragon Age Inquisition

انتشار Dragon Age II با درک متفاوتی از سوی بازیکنانی روبرو شد که از از دست دادن پیچیدگی های بازی اول،Dragon Age: Origins) 2009)  ابراز تاسف کردند.
در نتیجه، BioWare به دنبال ایجاد سومین بازی Dragon Age بود که عناصر دو بازیاول را ترکیب کرده است.
با شروع توسعه در سال 2011، BioWare  از موتور EA DICE Frostbite 3 برای تأمین انرژی بازی استفاده کرد، اگرچه این مسئله چالش های توسعه زیادی را برای تیم ایجاد کرد.
تیم در طول توسعه مجبور به خرد کردن شد، و چندین ویژگی گیم‌پلی به دلیل محدودیت‌های سخت افزاری در کنسول های نسل قدیمی مجبور به کاهش بود.
موسیقی متن بازی در درجه اول توسط Trevor Morris ساخته شده است که جایگزین Inon Zur آهنگساز پیشینیان بازی شده است.

تاریخ انتشار بازی Dragon Age : Inquisition

رسماً در سپتامبر 2012 با عنوان Dragon Age III: Inquisition اعلام شد ، این بازی در نوامبر 2014 در سراسر جهان برای ویندوز ، پلی استیشن 3 ، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان منتشر شد.
پس از انتشار، بازی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، منتقدان از گیم پلی اکتشاف، جنگ، تصاویر ، نوشتن ، شخصیت ها و سفارشی سازی آن تعریف و تمجید کردند.
این بازی به دلیل داستان ، نگاه تاکتیکی، مسائل فنی و محتوای پرکننده مورد انتقاد قرار گرفت.
از نظر تجاری، این یکی از موفق ترین بازی های منتشر شده توسط BioWare بود.
این جایزه به افتخارات بی‌شماری اعطا شده و نامزد دریافت جایزه بیشتر از جمله بازی سال از چندین نشریه بازی شده است.
سه بسته محتوای قابل بارگیری داستانی منتشر شد، یک دنباله در حال ساخت است

بررسی بازی Dragon Age

Dragon Age: Inquisition یک بازی اکشن نقش آفرینی شبیه به نسخه های قبلی است. در ابتدای بازی ، بازیکن مسابقه ای را برای شخصیت بازیکن خود انتخاب می کند: انسان، کوتوله، جن و قونا‌‌ری، یک مسابقه قابل پخش برای اولین بار در این سری. بازیکنان از لحاظ ظاهری ، جنسیت و جنسیت Inquisitor را سفارشی می کنند. این شخصیت بعداً تکامل می یابد و به Inquisitor تبدیل می شود، وی تصمیمات و تصمیماتی می گیرد که وضعیت جهانی بازی را تحت تأثیر قرار داده و تغییر می دهد. بازیکنان می توانند به یک خالق داستان تعاملی آنلاین مبتنی بر ابر به نام Dragon Age Keep دسترسی پیدا کنند. بازیکنان می توانند بدون نیاز به پخش مجدد بازی های اولیه، جزئیات اصلی دو بازی قبلی Dragon Age را شرح دهند و یک حالت جهانی را در Inquisition وارد کنند.

بازی Dragon Age Inquisition

سبک بازی Dragon Age

بازی دارای ساختار جهانی نیمه باز است، زیرا جهان به چندین بخش تقسیم شده است، که می تواند توسط بازیکنان آزادانه کشف شود. برای اینکه بازیکنان بتوانند سریعتر در دنیای بازی پیمایش کنند، مانت هایی که موجوداتی هستند که می توانند توسط بازیکنان سوار شوند، معرفی می شوند. مناطق مختلفی که دنیای بازی را تشکیل می دهند از نظر سطح سطح ندارند، به این معنی که بازیکنان می توانند برای دشمنانی که در آن منطقه یافت می شوند بسیار ضعیف و یا قوی باشند. در هر دنیای هاب، بازیکنان می توانند قلعه ها یا قلعه ها را تصرف کنند، اردوگاه هایی ایجاد کنند که از آنها برای تهیه مکان های سریع سفر و تأمین مجدد و مهر و موم شدن شکاف های Fade استفاده می شود. انجام این اعمال به بازیکنان نفوذ می بخشد، سپس می توان از آن برای باز کردن قفل ارتقا global جهانی Inquisition به نام Perfect Inquisition و Power استفاده کرد، که برای پیشرفت داستان و باز کردن قفل مناطق جدید مورد نیاز است. علاوه بر این ، بازیکن می تواند ماموریت های جانبی را انجام دهد، تلاش های خود را انجام دهد ، خرده ریزهای جادویی را جمع آوری کند ، و معماهای Astrarium را حل کند. بازیکنان همچنین می توانند ورودی های Codex را جمع آوری کنند، به بازیکنان این امکان را می دهد تا درک عمیق تری از دنیای Thedas داشته باشند. علاوه بر این، آنها می توانند افراد خاصی را درباره عملکردشان “قضاوت” کنند و درباره سرنوشت آنها تصمیم بگیرند.

نبردهای بازی Dragon Age

بازیکنان از سه کلاس جنگجو ، جادوگر و سرکش انتخاب می کنند. جنگجویان دارای شمشیر و سلاح های سنگین هستند که می توانند خسارات خصمانهزیادی را جذب کنند. سربازان مجهز به خنجر یا تیر و کمان هستند. و مجنون ، که جادوگرانی هستند که می توانند دشمنان را جادو کنند. هر کلاس آمار و ویژگی های خاص خود را دارد. به عنوان مثال ، افراد متخلف ممکن است مهارت در برابر ضربه مهم را داشته باشند در حالی که قدرت برای جنگجویان برای وارد کردن خسارات قدرتمندتر از اهمیت بیشتری برخوردار است. استفاده از توانایی های فعال توسط استقامت یا مانا کنترل می شود. همانطور که شخصیت بازیکن به حریفان خصمانه حمله می کند ، کل تیم Focus را بدست می آورند، که پس از آن می تواند برای از بین بردن توانایی های قدرتمند مورد استفاده قرار گیرد. Combat in Inquisition بر توانایی بازیکن در تشکیل تیم منسجم با اعضای حزب خود متمرکز است.

بازی Dragon Age Inquisition
در طول جنگ، بازیکنان می توانند به کنترل سایر اعضای حزب بپردازند ، در حالی که هوش مصنوعی کنترل تفتیش عقاید و سایر اعضای حزب را به دست می گیرد. این سیستم عمل گرا است و بازیکن را به سبک معمولی شخص سوم که از روی شانه‌ها باشد، دنبال می کند. بازیکنان همچنین می توانند برای اصلاح رفتارهای همراهان هوش مصنوعی در هنگام جنگ به منوی Tactics دسترسی پیدا کنند. بازیکن همچنین می تواند به Tactical View دسترسی پیدا کند، که به بازیکنان امکان می‌دهد بازی را متوقف کنند، مکان ها و سفارشات را به اعضای حزب اختصاص دهند و سپس بازی را برای دیدن بازی ادامه دهند. در طول استفاده از این سیستم جنگ دوم استراتژیک، دوربین به جای حالت سوم شخص بالای شانه سیستم جنگ مبتنی بر عمل، به دوربین از بالا به پایین نزدیکتر خواهد بود.

نکات مربوط به بازی Dragon Age

کشتن دشمنان و انجام ماموریت ها امتیاز تجربه بازیکن (XP) را کسب می کنند. هنگامی که بازیکنان XP کافی داشته باشند ، شخص تفتیش کننده بالا می رود، که باعث افزایش سلامتی و آمار شخصیت های بازیکن می شود و به بازیکنان امتیاز مهارت می دهد که می تواند برای باز کردن استعدادها و توانایی های جدید مورد استفاده قرار گیرد. بازیکنان می توانند شخصیت خود را که توانایی های خاصی به آنها می دهد، بیشتر تخصص دهند. در Skyhold’s Undercroft، بازیکنان می توانند زره یا اسلحه را با استفاده از موادی که جمع آوری کرده اند از دستور العمل های ساخت بسازند و سفارشی کنند. مواد نادرتر ویژگی های بهتری به سلاح یا زره خاص می دهد. سلاح ها و زره پوش ها همچنین می توانند با لوازم جانبی به روز شوند و با رونزها مسحور شوند، که ویژگی های جدیدی را به سلاحی که بر روی آن نقش بسته اند معرفی می‌کنند. دادستان و اعضای حزب همچنین می توانند به لوازمی مانند حلقه، تعویض و کمربند مجهز شوند که باعث تغییر بیشتر آمار شخصیت ها می شود. موارد تحقیقاتی را می توان در اختیار محققان اسکای هولد قرار داد که با این کار XP تهیه می کنند و باعث افزایش آسیب در برابر دشمنان مورد تحقیق می شوند. بازیکنان می توانند محل نگهداری خود را مانند بازسازی باغ به عنوان کلیسای Chantry یا باغ گیاهان شخصی سازی کنند. این ارتقا تأثیرات جزئی در جاسوسی ، بازرگانی یا توانایی های نظامی تفتیش عقاید دارد.

حالت چند نفره بازی Dragon Age

Dragon Age: Inquisition همچنین چند نفره را معرفی می کند که توسط BioWare به عنوان “یک تجربه خزنده سیاه چال” توصیف شده است. این بازی دارای یک حالت چند نفره تعاونی است که به بازیکنان وظیفه می دهد به عنوان نماینده تفتیش عقاید بازی کنند.

بازیکنان باید سطح خود را بازی کنند و با AI که به طور فزاینده ای دشوار است مبارزه کنند. حالت را می توان با سه بازیکن دیگر بازی کرد، یا به صورت انفرادی تکمیل کرد.

در هنگام راه اندازی ، بازی دارای سه کمپین چند نفره و نه شخصیت قابل پخش است. حالت کاملاً از کمپین اصلی جدا شده است. در نتیجه، پیشرفتی که بازیکن در حالت چند نفره داشته است، به کمپین منتهی نمی شود.

بازیکنان می توانند موارد را به روز رسانی و ساخت و کاراکترهای جدید را در حالت چند نفره باز کنند. از آنجا که برای باز کردن قفل کاراکترهای جدید زمان لازم است، تراکنش های خرد ارائه می‌شوند. بازیکنان می توانند برای سرعت بخشیدن به روند باز کردن قفل شخصیت های جدید، یک ارز درون بازی به نام Platinum خریداری کنند.

گیم پلی بازی Dragon Age: Inquisition

Dragon Age II انتقادات زیادی را به دلیل استفاده مجدد از محیط ها دریافت کرد، زیرا بازی کاملاً در شهر کرکوال تنظیم شده بود. برای رسیدگی به این موضوع ، مدیریت BioWare تصمیم گرفت که محیط تحقیقاتی دارای فضای بازتری باشد. BioWare افزود كه Inquisition تحت تأثیر بازی‌هایی مانند The Elder Scrolls V: Skyrim قرار می گیرد، كه تیم “آنها را به طور تهاجمی بررسی می كرد”. داره همچنین اظهار داشت که بازی های BioWare از زمان Baldur’s Gate II “به تدریج کوچکتر شده اند” و هدف Inquisition این بود که مقیاس و کاوش را انجام دهد. با این حال ، Inquisition به جای داشتن یک جهان غول پیکر، به جای آن، دنیای hub متعددی را نشان می دهد. Laidlaw اضافه کرد که با داشتن مکان های مختلف، تیم می تواند تنوع بصری بازی را افزایش دهد و “به بازیکن اجازه دهد از خستگی بصری از دیدن چیزهای مکرر و یکجا جدا شود”. دنیای هاب دارای طراحی خطی تری نسبت به Skyrim بود و محتوای آنها سرانجام کاملاً به پایان می رسید. این کار برای اطمینان از اینکه بازیکنان به خانه خود برمی گردند و یا دوباره با داستان درگیر می شوند یا قفل منطقه جدید را باز می کنند، انجام شد. در حالی که این بازی دارای فضاهای باز است، اهداف در جهان اغلب از اهمیت چندانی برخوردار نیستند. این بیشتر به این دلیل بود که تیم به دلیل مشکلات موجود در موتور نمی توانست بازی را انجام دهد و برای اینکه تیم متوجه مشکل شد خیلی دیر است. از نظر عقاید، لیدلاو تشخیص داد که طراحی تلاش “کمی توخالی” است و تفتیش عقاید برای بازیکنان تکمیل کننده مشکل گام برداشتن دارد.

بازی Dragon Age Inquisition

واکنش های منفی کاربران به نسخه ی دوم بازی عصر اژدها

به دنبال واکنش منفی بازیکنان به Dragon Age II و پایان بحث و جدال Mass Effect 3 ، عنوان قهرمانی دیگر BioWare ، تیم Inquisition به بازخورد بازیکنان پرداخت و از انجمن BioWare پرسید بازیکنان دوست دارند در این بازی چه چیزی ببینند. پس از دو بازی متوالی با واکنش قابل توجه هواداران، این تیم تلاش کرد تا بازی ای را خلق کند که بتواند طرفداران این مجموعه را پاسخگو باشد. لیدلاو افزود كه تیم “می خواست تفتیش عقاید همان كسی باشد كه مردم به آن اشاره می كنند و می گویند:” آنها پاهای خود را پیدا كرده اند. طبق گفته بنیانگذار BioWare ری موزیکا، تفتیش عقاید به گونه ای طراحی شد که “مخلوطی از هر دو Dragon Age: Origins و Dragon Age II” باشد. به گفته داره، بازگشت دیدگاه تاکتیکی، دشواری بالاتر و سیستم سفارشی سازی گسترده تر، پاسخ مستقیم به انتقادات Dragon Age II و تلاش برای نزدیک کردن تفتیش عقاید به مبدأ بود که آهسته تر و آگاهانه تر بود سیستم جنگی. علاوه بر این، در پاسخ به انتقادات مبنی بر به خطر افتادن Dragon Age II به منظور پشتیبانی از پخش کننده های کنسول، رابط کاربری نسخه رایانه های شخصی بازی منحصر به فرد و متفاوت از نسخه های کنسول بود.

داستان بازی عصر اژدها

تیم توسعه فهمید که داستان هاوک “وضوح” و “پیچیده ای” ندارد و آن را دلیل اصلی عدم طنین انداختن Dragon Age II در بعضی از بازیکنان دانست. این بیشتر به این دلیل بود که داستان شرور اصلی ندارد و عمدتا به چگونگی تأثیر رویدادهای مهم جهان بر زندگی هاوک می پردازد. در نتیجه، داستان پردازی تفتیش عقاید نزدیکتر به داستان مبدا بود، و تفتیش عقاید یک قهرمان فعال تر از هاوک بود زیرا آنها با اعمال خود بر جهان تأثیر می گذارند. در حالی که مسیر حیاتی به دنبال تفتیش عقاید است، زیرا او تلاش می کند تا برنامه کوریفئوس را برای رسیدن به خد‌ا‌پسندی خنثی کند، داستان همچنین بر این موضوع متمرکز است که چگونه بازیکنان می توانند از طریق کاوش و انجام فعالیت‌هایی مانند بستن شکاف ها و کمک به سایر افراد غیر فعال، تفتیش عقاید را به یک سازمان مهم در Thedas تبدیل کنند.

شخصیت های قابل پخش

بازیکنان همچنین می توانند مسابقه Inquisitor را انتخاب کنند، گزینه ای که پس از شکایت بازیکنان از عدم انتخاب پس زمینه برای هاوک در II، دوباره در Inquisition معرفی شد. تیم تحریریه تغییراتی را در سیستم مکالمه اعمال کرد.
گفتگوهای اضافی اکنون در پشت گزینه ای به نام “تحقیق” پنهان شده است، زیرا تیم می خواست به بازیکنان اجازه دهد داستان را به تنهایی پیش ببرند.
نمادهای تن از Dragon Age II در Inquisition بازبینی شدند، زیرا برخی از بازیکنان گزارش دادند که توسط این آیکون ها در II اشتباه گرفته شده و باعث شده است که آنها اشتباه انتخاب کنند.
با این حال، تیم تعداد گزینه های پاسخ احساسی موجود را برای انتخاب از زمان نمایش این آیکون های لحنی گسترش داد، زیرا تیم نویسنده احساس کرد که مهم است که بازیکنان اجازه دهند در برابر وقایع مهم داستان واکنش نشان دهند و خود را بیان کنند.

قسمت سوم موفق تر از قسمت های قبلی خود

Inquisition شاهد بازگشت شخصیت های زیادی از دو قسمت قبلی بود.
لیدلاو افزود كه آنها فقط شخصیت هایی را انتخاب می كنند كه “از لحاظ احساسی چیزی به بافت بازی اضافه كنند”.
این تیم تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که بازیگران بازی تعادل بین جنسیت، نژاد و کلاس بازی را دارند. شخصیتهایی که می توانند در Origins و II کشته شوند، نقش کمتری در Inquisition دارند، زیرا همه بازیکنان آنها را در کشورهای جهان خود ندارند.
گایدر به عنوان گنجاندن آسان از واریک یاد کرد زیرا او همیشه می خواست از Dragon Age II زنده بماند و او نقش های مهمی را در هر دو II و Inquisition بازی کرد.
درج شخصیت های بازی های قبلی همچنین به بازیکنان این امکان را می داد تا اهمیت انتخاب های خود را در آن بازی ها درک کنند.
در حالی که هاوک در Inquisition بازگشت، Warden از Origins ظاهر نشد زیرا شخصیت در Origins صداپیشگی نکرد و صداگذاری شخصیت Inquisition ممکن است بازیکنان را از آنها جدا کند.
این تیم یک گزارشگر جنایی سابق را استخدام کرد که وظیفه او بازرسی از هر رسانه ای از عصر اژدها بود تا اطمینان حاصل کند که تفتیش عقاید از روایات شناخته شده خارج نشده است. ویکیای داخلی ایجاد شد تا تیم بتواند وضعیت همه شخصیت ها را پیگیری کند.

صحبت های پایانی در مورد بازی عصر اژدها

برخلاف بازی های قبلی این سری، این بازی سیستم هدیه را برای همراهان مهمانی حذف کرد. این تلاشی برای ارگانیک تر شدن دوستی و عاشقانه بود.
همراهان اکنون در هنگام وقوع بازی به حوادث واکنش نشان می دهند و به بازیکنان واکنش متفاوتی نشان می دهند و دیگر نمی توان از هدایا برای جلب رضایت یا بازیابی تأیید بهره برد. نوار تأیید نیز برداشته شد و بازیکنان باید بر اساس سرنخ های ظریف مانند نحوه استقبال از تفتیش عقاید، ارزیابی کنند که اصحاب آنها را درک می کنند.
سیستم رابطه جدید عمدتا از Persona 4 ،The Darkness و The Last of Us الهام گرفته شده است.

صحبت پایانی

امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید.

برای بررسی بازی بعدی کدام عنوان را پیشنهاد می‌دهید؟

مشتاقانه منتظر ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما در خصوص این مطلب هستم.
بدین منظور از قسمت دیدگاه‌های مطلب استفاده نمایید.

اگر در زمینه خرید و فروش کنسول و نصب بازی سوالی دارید یا به مشاوره نیاز دارید از طریق تماس باما مطرح نمایید.
با تشکر از همراهی شما عزیزان🌷

یا‌حق

4 thoughts on “معرفی،نقد و بررسی بازی Dragon Age: Inquisition

  1. آتریسا گفت:

    سلام بابت معرفی این بازی هیجان انگیز ازتون ممنونم . طوری که بازی و توضیح دادید حتما تجربه ی فوق العادیه امتحانش 😍😍😍

    1. هادی گفت:

      بله حتما امتحانش کنید

  2. farzin گفت:

    سلام، من تجربه ی این بازی و داشتم انقد عالیه که چشم بهم نمیزدم‌ موقع بازی کردنش. مرسی از نقد مفیدتون🙌🙌

    1. هادی گفت:

      خواهش میکنم .خوشحالم که مناسب سلیقتون بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *